Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPiotrowski, Chris; Perdue, Bob; Armstrong, Terry
TitelScholarly Online Database Use in Higher Education: A Faculty Survey.
QuelleIn: Education, 125 (2005) 3, S.443 (3 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1172
SchlagwörterDatabases; Social Sciences; Research Libraries; Academic Libraries; Florida
AbstractThe present study reports the results of a survey conducted at the University of West Florida concerning faculty usage and views toward online databases. Most respondents (N=46) felt quite satisfied with scholarly database availability through the university library. However, some faculty suggested that databases such as Current Contents and Social Sciences Citation Index should be recommended for inclusion in the future. Satisfaction levels with the library's interlibrary loans service are discussed as well as the reported desire for more access to online full-text articles. (Author).
AnmerkungenProject Innovation, Inc., P.O. Box 8508, Spring Hill Station, Mobile, AL 36689-0508. Web site: http://journals825.home.mindspring.com/csj/html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: